5.10.11

Jak to jest z tym mlekiem i jego przetworami?


 Data dodania: 2011-10-04 13:17

Jestem ogromną fanką mleka i jego przetworów od dziecka.
Nawet kożuch uwielbiałam zjadać z dopiero co ugotowanego mleka,
które kupowaliśmy u gospodyni. Kwaśne mleko ? Pycha ! Maślanka
z granulkami masła ? Uwielbiam ! Kefir - ubóstwiam ! Sery - kocham !
Niestety ostatnio Darek powiedział mi, że laktoza przeszkadza w spalaniu
tłuszczu no i trochę mnie to zdołowało, bo trudno jest mi sobie wyobrazić
życie bez moich białych pychotek...
Pomyślałam sobie jednak, że może faktycznie laktoza nie jest dla mnie
najlepsza i postanowiłam zrezygnować z nabiału na dłuższy czas, a może
nawet na zawsze...
Jak pomyślałam tak też zrobiłam stąd dziwne mleko w moim dzisiejszym menu.
Jest to mleko, w którym laktozę zastąpiła laktaza... (ja bym go nie brała na wszelki
wypadek, ale skoro Misiek je przytachał ze sklepu to trzeba sprawdzić cóż to za
dziwadło). W lodówce czeka też mleko z niemodyfikowanej genetycznie soi, a w planach
mam zakup mleka ryżowego, więc pewnie o mleku krowim szybko zapomnę :)
Jak wiecie coś więcej o laktozie i laktazie to proszę o info.
Hmm wiem - Google ciągle istnieje, ale Wasze zdanie na ten temat bardziej mnie interesuje :)
*************************************************************************************
Wieczorem poszliśmy na długaśny spacer (od ok. 17.00 do ok. 23.00) przerwany kawą w Coffee Heaven,
kolacją w Pizza Hut i filmem Rozstanie w kinie Muranów :) Spacer był cudny, intensywny, kilkukilometrowy,
film bardzo dobry. Pod drodze spotkaliśmy Borysa Szyca (swoją drogą trenował kiedyś w Pure) kupującego
bilety na Drive w kinie Atlantic, co było niezmiernie ciekawym wydarzeniem dla paparazzi czatującego za oknem :)
================================================================
Jedzonko
Śniadanie:
- płatki owsiane, otręby żytnie oraz pół banana i kawałek brzoskwini zalałam
mlekiem UHT bez laktozy.
Przekąska:
Hmm... zapomniałam :(
Obiad:
Misio znowu zrobił kurczaka z kaszą jaglaną, a do tego brukselkę (z mszycami :( ),
brokuły i fasolkę szparagową :)
Przekąska:
Kawa latte bez cukru z mlekiem sojowym
Kolacja:
Miseczka warzyw w barze sałatkowym w Pizza Hut

















Komentarze:

Andrzej Mackiewicz
Ja też bardzo lubię mleko, ale niestety nie mogę go pić w dużych ilościach. Będę więc wdzięczny za relację z degustacji różnych rodzajów mleka, bo sam jakoś nigdy się nie zebrałem żeby przetestować.
Swoją drogą - świetna miska - też taką chcę :)
wczoraj 13:33
Jan Meixner
Więc jeśli chodzi o laktozę,może to być związane z tym,ze cześć ludzi ma wrodzona nietolerancje pokarmową laktozy(ich żołądki nie trawią laktozy).I w kwestii sprostowania(Laktaza nie jest cukrem tak jak laktoza,laktaza jest enzymem trawiennym odpowiedzialnym za hydrolizę laktozy w układzie pokarmowym) więc to dziwne mleko o którym piszesz,również musi zawierać laktozę tyle,ze w postaci hydrolizowanej,dzięki zawartości laktazy.Tego typu mleko jest łatwo przyswajalne przez osoby z nietolerancja laktozy.Tak,przynajmniej działa to według praw obowiązujących w biochemii.
wczoraj 13:35
Halinez
Andrzej - kiedyś takie miski były po parę złotych we Flo :) To mleko jest niezłe w smaku, sojowe też ujdzie w tłumie, a ryżowe jest bardzo dobre z tego co pamiętam :) Piłam je daaawno temu :) Dziękuję Janku za piękne wytłumaczenie :))) Ciekawa jestem czy oprócz mleka bez laktozy można trafić w sklepach także na podobne sery, kefiry i inne tego typu pyszności... Trzeba będzie pobuszować tu i tam :))
wczoraj 13:41
Jan Meixner
Dzięki,na studiach mi wmusili sporo z fizjologii i biochemii.Zapewne tak,w tej chwili jest duży wybór dietetycznego i prozdrowotnego nabiału,trzeba tylko mieć szczęście,prawdopodobnie dużo tego znalazło by się w sklepach ze zdrową,żywnością.
wczoraj 13:47
DARIUSZ PISAREK
Nie jedz serków, kefirów, jogurtów i mleka jeśli chcesz schudnąć!!!!
Ja nie jadam od 1,5 roku jakoś mi tego nie brakuje.
Kobiety nie dają się przekonać, że nie powinny jeść nabiału nawet serka czy jogurtu 0%. Ja sam tego nie wymyśliłem. Też się dowiedziałem od mądrych głów. I posłuchałem. I nie mogę narzekać.
wczoraj 13:55
Marcin Kartofelek
Ciekawe ile osób ma tą nietolerancję. Założę się że w połowie przypadków to zwykłe placebo.
Imo to jest właśnie kolejna fobia. Zauważyliście że przez ostatnie lata nagle ludzie zaczęli się wszystkiego i wszystkich bać? Nie pij mleka, nie pij herbaty. Umrzesz. Obcy ludzie to na pewno pedofile. Dochodzi do takich abstrakcji jak te kiedy rodzic jest oskarżany o to że mył własne dziecko. Rozumiem że coraz więcej ludzi jest uczulonych na różne rzeczy. Ale to tylko wina naszej głupoty. Coraz częściej dajemy sobie wmówić że stare dobre jedzenie jest złe, a dobre sproszkowane preparaty to jedyne co powinniśmy ruszać.
Ja tam mam ogólnie wywalone czy to laktoza czy sroza. Jeżeli ci to pasuje - pij. Jeżeli źle się z tym czujesz - nie pij. Ale to ty podejmij wybór a nie ktoś za ciebie.
Sytuacja podobna do owoców. Nie jedz owoców bo mają fruktozę. Ludzie popadają w takie skrajności że jedyne co jedzą do odżywki białkowe.
Zdrowie to podstawa chciało by się rzecz. Tia...
wczoraj 14:05
Halinez
Spokojnie - dlatego piszę, że na razie na jakiś czas całkowicie odrzucam laktozę. Nie wiem czy ją toleruję czy nie i chcę się o tym przekonać. :)))
wczoraj 14:47
Marcin Sadowski
Ja ostatnio sporo się uczę o diecie pod grupę krwi co do nabiału nie będę z głowy pisał bo nie chce czegoś przekręcić ale:
A
jest słabo trawiony (gr. A wytwarza przeciwciała dla cukrów prostych znajdujących się w mleku), spowalnia metabolizm, prowokuje reakcje insulinowe, wytwarzanie nadmiernej ilości śluzu (rozwój bakterii chorobotwórczych, ryzyko infekcji), problemy z oddychaniem, tłuszcze nasycone upośledzają serce, prowadzą do cukrzycy
0
Organizm człowieka posiadającego grupę krwi „0”, nie jest zdolny do prowadzenia właściwego metabolizmu nabiału, dlatego też produkty tego pochodzenia powinny być ograniczone. Spożywanie produktów mlecznych może się przyczynić do nadwagi, stanów zapalnych, zmęczenia.
B
zapewniają optymalne proporcje aminokwasów ważne !!! grupa B jest jedyną, która może korzystać z przetworów mlecznych, jest to możliwe dzięki temu, iż w antygenie grupy B podstawowym cukrem jest taki sam jaki występuje w mleku czyli
D – galactozamina
są wśród osób z gr. B także takie, które nie tolerują laktozy, jest to jednak proces odwracalny, możliwy po uregulowaniu całości diety
Wniosek z tego taki że grupy 0 i A nie mogą jeść nabiału a grupa B może i jest nawet wskazany.
wczoraj 15:50
Magdalena Leki
Nie mogę żyć bez serków wiejskich, pleśniowych, fet, jogurtów różnorakich :). Niestety z nich nie zrezygnuję........co mam cały czas mięso i warzywa jeść?
21 godziny 42 min.
Marcin Kartofelek
Nie. Ogólnie warto sobie przeczytać o tych dietach pod grupę krwi i spróbować na sobie. Np mi bardzo dużo rzeczy się sprawdziło, chociaż część ciężko wprowadzić - np unikanie ziaren, skoro uwielbiam płatki owsiane itp pierdoły :) W gruncie rzeczy nie ma dowodów na to czy to w ogóle działa. Ale spróbować nie zaszkodzi.
Ja np kiedyś się dowiedziałem, że "zerówki" mają "problem" z dopaniną. Dlatego bardzo fajnie działa na nich wołowina i ... bułki :) I to naprawdę działa. Żaden indyk itp nie poprawia samopoczucia jak kawałek porządnego wołowego mięcha :)
Dlatego spróbuj, przetestuj przez kilka dni. Możesz zyskać.
21 godziny 29 min.
Marcin Sadowski
Ja po sobie widzę że jednak coś w tym musi być i szczerze polecam.
21 godziny 9 min.
Halinez
A ja nie wiem jaką mam grupę krwi, bo zapomniałam... Muszę poszukać mojej prastarej książeczki zdrowia dziecka :))) Mam jednak dziwne wrażenie, że jest to B.
11 godziny 50 min.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz