5.10.11

Co myślicie o zbieraniu plastikowych zakrętek?


 Data dodania: 2011-09-25 12:19

Na początku chciałam pozdrowić bandę pijanych kretynów, którzy swoimi wrzaskami
obudzili mnie o 2.00 w nocy. Od tamtej pory ćmi mnie głowa i ogólnie jestem jakaś taka nie w sosie.
Niestety nierzadko w weekend trafiają się podobne incydenty, a ja się zastanawiam czy
to takie trudne pomyśleć czasem o innych? Też mi się zdarzało wypić więcej niż powinnam,
ale zawsze staram się zachowywać cicho, żeby nie przeszkadzać innym, ale może ja już
po prostu jestem taka dziwna i wycofana, więc trudno mi zrozumieć normalnych ludzi ;)
-------------------------------------------------------------------------------------------------------
Przejdźmy teraz do tytułu mojego dzisiejszego wpisu.
Nakrętki/zakrętki
Od dłuższego czasu coraz częściej słychać o akcji zbierania plastikowych zakrętek,
które zamieniane są na np. wózki inwalidzkie dla potrzebujących.
Na początku wiele osób bardzo sceptycznie odnosiło się do tego typu zbiórek,
ale z czasem stały się coraz bardziej popularne. Pierwszy raz usłyszałam
o takiej akcji jakieś 2 lata temu i od razu chciałam zainteresować pomysłem Pure,
gdzie wyrzuca się ich dosłownie tony. Niestety logistycznie było to trudne do
zorganizowania. Wtedy na oku miałam jedno miejsce w Warszawie, gdzie były one
przyjmowane, a koszty dowozu z innych klubów przewyższyłyby wartość zakrętek,
więc pomysł umarł śmiercią naturalną.
Teraz jest inaczej? Tak. Pojawiła się taka oto strona: http://zakretki.info
Zaczęto o tym mówić także w telewizji (TVN), a miejsca zbiórek pojawiły się w całej Polsce.
Dlatego pomyślałam, że może MY moglibyśmy przy okazji naszego konkursu
zrobić coś dla świata namawiając Pure do zbiórki, a potem koordynując całą taką akcję.
Dla przykładu: mogę zawozić zakrętki nazbierane w warszawskich klubach Pure.
Wymyśliłam też pojemniki na zakrętki, które można umieścić w jakimś widocznym
miejscu (szkic na załączonym poniżej obrazku). Jest to po prostu kosz z Ikei z wyżłobioną
w pokrywce dziurą oraz nalepką informacyjną. Minusem jest koszt pojemnika
(ktoś musi w końcu za nie zapłacić) http://www.ikea.com/pl/pl/catalog/products/20193899 ,
ale myślę sobie, że dla chcącego nic trudnego, a cel szczytny...
Myślicie, że mój pomysł ma szansę na realizację?
Bylibyście skłonni ZROBIĆ TO?
Dla zabawy moglibyśmy też rywalizować pomiędzy klubami, który więcej zbierze :)
Czekam na Wasze opinie :)
==========================
Moje niedzielne jedzenie:
9.30 śniadanie:
Coś ostatnio długo śpię dlatego śniadanie pojawia się dość późno.
Dzisiaj był to misz-masz składający się z jogurtu 1%, otrębów żytnich, płatków owsianych,
orzechów laskowych, rodzynek, kwadracików jabłka i cynamonu. Wszystko to było dość
kwaśne, więc w ramach niedzielnego wyjątku ;) pozwoliłam sobie dosypać dwie szczypty
cukru trzcinowego :)
12.00 przekąska:
2 marchewki
Potem ćmienie zamieniło się w migrenę i poszłam spać.
Obiad zrobił Misiek i zjadłam go ok. 16.00.
Był to kurczak z kaszą jaglaną + ugotowane na parze brokuły, kalafior i fasolka szparagowa.
Kolację zjadłam trochę nieplanowaną. Córka przyprowadziła kolegę i wpadłam na pomysł
zrobienia im omletu... Kocham omlety, więc pojawił się na moim talerzu w charakterze kolacji :)
















Komentarze:

beata żurek
Sniadanie to dla mnie najwazniejszy posilek dnia .Poniewaz mam niski poziom cukru to musze cos zjesc czy mam ochote czy nie .W przeciwnym wypadku boje sie wsiadac za kierownice nie mowiac o pracy . Ale ja dzis tez mam słaby dzien i głowa mi peka a słonce za oknem woła na spacer .Zycie ...
25-09-2011 12:31
Paweł Ciesłowski
ja jestem jak najbardziej za, i tak butelki ida w smietnik a jak mozna komus pomoc odkrecajac nakretke i wrzucajac ja do wyznaczonego pojemnika to czemu tego nie zrobic :)
Fajny pomysl, oby wszedl w zycie :) powodzenia
25-09-2011 14:38
Halinez
Dzięki za opinię Paweł :)) Zawsze jak patrzę na wyrzucane zakrętki to aż mnie skręca, bo są tego po prostu ogromne ilości :)
25-09-2011 14:41
Paweł Ciesłowski
teraz tylko jaki sposob zeby oficjalnie w kazdej silowni to wprowadzic
25-09-2011 14:44
Halinez
Musimy zebrać więcej chętnych do pomocy i poprosić Pure o umożliwienie takiej zbiórki. Wcześniej zdarzały się zbiórki zabawek dla domów dziecka czy rzeczy dla powodzian, więc tego typu działania charytatywne nie są Pure obce :))
25-09-2011 14:48
Jan Kaczmarczyk
W Krakowie w Pure już od jakiegoś czasu stoi pojemnik na nakrętki. I akcję w 100 % popieram. Praktycznie zerowym kosztem można komuś pomóc.
25-09-2011 14:54
Halinez
No popatrz - to może nie jest to takie trudne do realizacji jak mi się wcześniej wydawało :))) Dużo tych zakrętek tam wpada? Widać? :))
25-09-2011 14:56
Rafał Leśniewski
W Łodzi widać ludzi którzy sami zbierają i gdzieś je później wrzucają, ale gdzie, to nie mam pojęcia. Na pewno nie w Pure. W poprzedniej siłowni gdzie uczęszczałem były specjalne pojemniki i trafiała tam masa nakrętek. Klubowicze przynosili reklamówkami z domu. Bardzo często w Łódzkich szpitalach widać takie pojemniki i w niektórych szkołach. Tak więc akcja bardzo popularna w Mieście Łodzi i niezwykle szlachetna, praktycznie zerowym kosztem.
25-09-2011 15:48
Anna Waśkiewicz
W Kielcach kilka dni po otwarciu klubu padł taki pomysł z ust jednego trenera po tym jak znalazł zostawioną przez kogoś nakrętkę. Pomysł chyba nie wypalił bo nigdzie nie widziałam żadnego specjalnego pojemnika. Sama idea jest fajna, sama zbieram nakrętki. Teraz tylko przydałby się pomysł jak zachęcić klub i klubowiczów do zbiórki....
25-09-2011 19:16
Halinez
No właśnie - jeśli tutaj z każdego klubu pojawi się choć jeden jego przedstawiciel, który zadeklaruje, że będzie zawoził zakrętki na miejsce ich zbiórki to połowa sukcesu będzie za nami :) Ja mogę ogarniać Warszawę - w końcu raz w miesiącu można się poświęcić :) Kto deklaruje, że ogarnie zakrętki w innym mieście? :)
25-09-2011 19:20
Anna Waśkiewicz
Ja mogę w Kielcach
25-09-2011 19:29
Halinez
Super Aniu, Mamy więc Warszawę i Kielce :)
25-09-2011 19:36
Anna Waśkiewicz
Czyżby nie było więcej chętnych?!
25-09-2011 19:51
Halinez
Wygląda na to, że nie ma więcej chętnych, a szkoda. Jak Pure nie podchwyci pomysłu to małymi kroczkami postaram się we własnym zakresie "zainstalować" kosz na zakrętki w ZT na dobry początek :)
29-09-2011 08:21

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz