5.10.11

Dzisiaj przestój


 Data dodania: 2011-09-19 10:55

Kręgosłup nadal bardzo mocno boli, więc z treningu nici.
Tymczasem może wlepię parę zasad prawidłowego podnoszenia
rzeczy z podłogi oraz schylania się, ku przestrodze, ku pamięci.
---------------------------------------------------------------------------------------------
Niewłaściwe podnoszenie przedmiotów może doprowadzić do urazu krę-
gosłupa lub wywołać atak rwy kulszowej. Pokażemy teraz, jak prawidłowo
wykonywać tę czynność.
Aby podnieść coś z podłogi, ukucnij naprzeciwko tej rzeczy z szeroko
rozstawionymi kolanami i wyprostowanymi plecami. Podnieś przedmiot,
a następnie unieś się, używając przede wszystkim mięśni nóg. Przez cały
czas twoje plecy powinny być wyprostowane. Możesz kucać, trzymając
stopy płasko na podłodze albo stojąc na palcach – jak ci wygodniej.
Pochylając się lub kucając, miej stopy rozsunięte na szerokość większą
niż szerokość twoich ramion, aby zapewnić sobie solidne podparcie.
Jeżeli pochylasz się do przodu, wykonując jakąś czynność, na przykład
wyciągając ubrania z ładowanej od przodu pralki, oprzyj jedną rękę
lub ramię o pralkę i wysuń jedną nogę do tyłu, aby utrzymać prosty
kręgosłup.
Jeżeli przenosisz walizki lub paczki, staraj się równomiernie obciążyć
obie ręce. Jeżeli nie jest to możliwe, przekładaj je co jakiś czas z ręki do
ręki, aby równoważyć napięcie mięśni.
Kiedy sięgasz po coś, wyciągając ręce do góry, lub podnosisz coś ponad
swoją głową, utrzymuj ciało w pozycji wyprostowanej, aby zredukować
napięcie. Staraj się używać stołka, aby uniknąć podnoszenia przedmiotów ponad głową.
Kiedy podnosisz coś z podłogi, kucnij jak przy grze w bejsbol – ze zgię-
tymi kolanami i opartymi na nich rękami. Zniż się jeszcze bardziej i podnieś przedmiot
(musi być lekki), a następnie, odpychając się rękoma od
kolan, wyprostuj się.
Pochylaj się jak dźwig, kiedy musisz podnieść coś leżącego blisko sto-
łu lub krzesła. Oprzyj jedną rękę na krześle, wyciągnij jedną nogę do
tyłu, aby utrzymać kręgosłup i plecy w linii prostej. Pochyl się i podnieś
przedmiot, a następnie odepchnij się ręką, dosuń nogę i stań z powrotem
w wyprostowanej pozycji.
Pozycja półklęcząca jest dobra, gdy pracujesz na podłodze, zwłaszcza,
jeśli cierpisz z powodu bólu kręgosłupa. Pochyl się, opierając na podłożu
jedno kolano, a drugie zegnij. Pilnuj, by kręgosłup był wyprostowany
podczas wykonywania tego ruchu – wtedy nie powinieneś odczuwać
bólu.
Kucanie nie jest dobrym pomysłem, jeżeli pracujesz na podłodze, na
przykład zbierając rozsypane przedmioty albo ręcznie czyszcząc lub woskując podłogę.
Zamiast kucać, lepiej przybrać pozycję „na czworakach”
i pracować, używając jednej ręki, podczas gdy druga podtrzymuje ciężar
ciała. Taki sposób jest najlepszy dla kręgosłupa.
Nawet siadanie i pochylanie się w celu wykonania pracy na podłodze nadmiernie go obciąża.
---------------------------------------------------------------------------------------------
Miałam dzisiaj zacząć dietę, ale przez awarię kręgosłupa nie miałam kiedy zrobić
zakupów po swojemu, więc będę jadła nadal intuicyjnie przez jakiś czas.
Będę pisała jednak dokładnie co jem, bo przecież obiecałam to robić MUTowi
czyli Mojemu Ukochanemu Trenerowi ;)
10.00 Śniadanie: serek wiejski + 5 pomidorków cherry, kromka razowca
15.00 Obiad ze zdjęcia czyli: pół torebki ryżu + kawałek pieczonej piersi
indyka + sos malinowy + grillowane plastry cukinii posypane świeżą bazylią.
Odstęp czasu pomiędzy śniadaniem i obiadem wynika z kiepskiego nastroju.
Muszę popracować trochę nad większą systematycznością.
ok. 20.00, 2 kromki razowca z wędzonym twarogiem.











Komentarze:

Katarzyna Buczkowska
oj, kochanie.. bardzo Ci wspolczuje, bo sama wiem, co to znaczy bol kregoslupa... mnie na bol (oprocz tramalu ;-)) najbardziej pomaga, jak leze na podlodze na plecach ze zgietymi kolanami, ktore przekrecam na bok(nie odruwajac lopatek) czasami na rozciaganiu sie to wykonuje. moj przyjaciel jest ortopeda - rehabilitantem, stad wiem, ze ta pozycja odciaza kregoslup i wtedy mniej boli, albo basen...
19-09-2011 11:56
Katarzyna Nojek
jak pisze moja poprzedniczka basen to bardzo dobry pomysl;) nie tylko na kregoslup ale i na figure. chyba od pazdziernika oprocz Pure pokusze sie i na basen;) moze efekty beda lepsze.
Co do mojej diety- tez bardzo intuicyjna. jem PRAWIE wszystko. porzucilam chleb na rzecz pieczywna Sonko, nie jem ziemniakow, jogurty tylko naturalne no i owoce. Ilosci nie za duzeco by się żołądek troche skurczyl;)
19-09-2011 14:14
Iwona Malesa
Współczuję i życzę powrotu do zdrowia, ja miałam duże bóle odcinka lędźwiowego i mi pomogły ćwiczenia które pokazał mi Trener, nawet dziś o tym pisałam,, a tu wchodzę i czytam ze i u Ciebie problemy, tyle że poważniejsze.
Bardzo apetyczny obiadek.. Ja również jadam intuicyjnie. Dużo warzyw, ryb, drobiu i chrupkie pieczywo, ewentualnie razowiec na zakwasie. Kocham owoce i Tu czasem przesadzam z ilością. Niestety mam pokusy na słodycze. Ograniczyłam je bardzo ale całkowicie odrzucić nie mogę, za bardzo je lubię ;-)
19-09-2011 22:43
Arleta Macierzyńska
Życzę Ci szybkiego powrotu do zdrowia. Tak jak pisała Kasia B. pozycja odbarczająca jest bardzo dobra dla odcinka lędźwiowego kręgosłupa- leżenie na plecach, biodra i kolana ugięte pod kątem 90 stopni.
19-09-2011 22:44
Halinez
Dziękuję bardzo za troskę i rady :) Może się wybiorę na tę pływalnię, choć pływać nie umiem, a topić to się potrafię pod prysznicem nawet - chyba mam źle nos skonstruowany ;)) Staram się też co jakiś czas położyć na macie do jogi na plecach w pozycji krzesełkowej - tak robiłam za drugim razem, żeby się kręgi ładnie poukładały. Powinnam chyba też się czymś smarować rozgrzewającym na wypadek zapalenia, ale na razie jakoś nie mam głowy do tego...
20-09-2011 11:48
Adam Piosik
złe jedzenie!! zmień to!!
20-09-2011 18:52
Halinez
Adam - a co w nim złego ? Co innego byś doradził ?
20-09-2011 20:24

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz